Desert

Una corona de lletra hipnòtica em crida des de l’altre costat de la pluja. Em demana que em deixi prenyar de fantasmes vagues, esborrifats, rars, imprecisos, desdibuixats. Ebri de nit i del meu jo impotent, intento alliberar-me al fluir adormit que persegueix llunes impossibles entre les nuvolades del nou dia. I estiro la mà per abastar-les, i quan crec que les tinc se’m fonen entre els dits. La pluja calla, expectant, contenint el seu alè d’espurnes uns segons.

El batall de la campana em retorna vuit cops a la meva condició, i vuit cops m’hi rebel·lo. Altre cop, el cap de núvol es desllegeix frenètic, aquissat per la urgència del vent, aquest llevant greu i ampul·lós que se m’arrapa a la nervadura i em cus l’espinada a la cadira i el polze adolorit a la ploma. El gotellam escombra anàrquic la terrassa i fa cantar les últimes fulles, raquítiques, poèticament tristes, de les alfabregueres.

Un test buit rodola, sorollant una nova treva de la pluja. Oscil·la a dreta i esquerra, badant el seu ventre inert, oferint-me obscenament la seva vacuïtat eixorca. De sobte, calla també el vent, i surto del meu son, i esbatano les finestres a aquest matí de tardor improbable i absurda. A través d’una clariana fugissera, veig la corona suspesa. Agafo aire per a cridar-la, i em buido de tot el so que em crema per dins, i el meu crit desafia el temperi, que es revifa en saber-me fora de recer, i vomita tota la crueltat del seu clímax contra el paroxisme adolorit de la meva gola.

Xop, esventat, torno cap a la seguretat estèril de la meva taula, abraçant dessota el jersei vell la migrada recompensa. El que em semblava corona, ara és només vulgar collaret, potser només corretja, potser tan sols dogal amb què estrènyer el ganyot de la meva desídia i treure-la a passejar sota la pluja inclement, en la travessa del desert inútil de les paraules.

Deixa un comentari

