Tombant a la cantonada…

Tancament de notes, últimes reunions d’avaluació, festivals i sopars de final de curs… I entremig, aquesta història! Tot just ara trobo un raconet, una pausa després del vertigen d’aquestes últimes setmanes, i m’arrapo al teclat per explicar-vos una mica de què ha anat, tot plegat.

Aquests dies, el bloc m’ha fet dos anyets. Si fa un parell de mesos m’haguessin dit que podria celebrar-ho així,

La cantonada - Portada

potser me n’hauria rigut (…amb rialles més aviat amargants, val a dir). Ara puc dir que el compàs d’espera ha valgut molt la pena.

Alguns dels 45 contes, relats i micro-relats que trobareu a La cantonada i altres històries van fermentar un cert temps en aquest blog. I després d’una selecció i reelaboració llargament meditada, passaven a formar part d’un recull que vaig tenir l’encert d’oferir a l’Editorial Gregal. Un enamorament a primera vista, sens dubte. L’Editorial Gregal és una editorial amb empenta, il·lusió, seriositat i un amor per la feina ben feta que està superant totes les expectatives que m’atrevia a tenir. Una editorial d’aquelles que saben fer que l’escriptor senti que el que fa és important (…i us puc assegurar que hi ha una colla d’editorials per aquest món que aconsegueixen més aviat el contrari).

Com està essent, de complex i esgotador, això de compaginar el guany de les garrofes i la vida familiar amb aquesta diabòlica mania, només ho saben els més propers i estimats, així com saben que sense ells no ho podria tirar endavant. Queda dit: aquest llibre, com tots els que puguin venir després, és de tots els qui, d’una manera o altra, a casa o a la feina, m’han aguantat dues mil nits d’insomni culpable, i la consegüent mala lluna de l’endemà. I no em cal esmentar-vos, que ja sabeu qui sou.

I els qui sí que vull esmentar són els amics i amigues ‘virtuals’ (alguns ja no tan virtuals!) més fidels que m’han encoratjat, pel simple fet de fer un tomb de tant en tant per les pàgines del blog, o deixar-hi caure algun comentari elogiós o un petit “m’agrada”, ja sigui aquí o a les xarxes. Aquest llibre també és una mica de la Carme Dolz, de la Tina Vallès, de la Joanaina Font, d’en J. M. Vidal-Illanes, dels amics de Llibres per Llegir, de l’Ester F. Matalí, de la Maria Nunes, de la Rosa Maria Vilella i de l’Àfrica Ragel.

Ens veiem a la cantonada!

Anuncis

4 responses to “Tombant a la cantonada…

Deixa un comentari

